Rozpowszechnianie gazetek promocyjnych w celu promowania swojej marki lub oferowanych produktów może być silnym i skutecznym narzędziem marketingowym dla każdej firmy.
Niektórzy konsultanci uważają, że atrakcyjna ulotka wysłana do wielu odbiorców przyniesie dobre rezultaty i pozwoli im wygodnie i bez wychodzenia z domu poznać ofertę wielu sklepów. Podobnie jak w przypadku każdej innej skutecznej kampanii marketingowej, ulotki i gazetki promocyjne muszą być wykorzystywane jako część skutecznej strategii reklamowej. Jeśli gazetka zawiera specjalną ofertę czy promocję, szczególnie wrażliwą na czas, posłuży ona jako przypomnienie dla potencjalnego klienta o zrobieniu zakupów w określonym terminie. Ulotka z przekonującym komunikatem lub korzystną ofertą może służyć jako skuteczna kontynuacja w ramach procesu sprzedaży. Tak jak w przypadku każdego marketingu, gazetka powinna zachęcić klientów do podjęcia określonych działań, na przykład skorzystania ze specjalnej oferty o ograniczonym czasie lub nawet po prostu odwiedzenia witryny i zapisania się do newslettera sklepu, aby być na bieżąco z promocjami oferowanymi przez sklep.
Gazetka ma zwykle stosunkowo krótką żywotność, na przykład może być wykorzystana do ogłoszenia nowego produktu lub usługi, lub jednorazowego wydarzenia, takiego jak specjalna promocja w sklepie.
Ponieważ ulotka ma ograniczoną żywotność, używany papier jest często lekki. Gazetki można drukować przy użyciu dowolnego atramentu lub koloru papieru, jednak w celu uzyskania pełnej skuteczności drukowanie w pełnym kolorze jest ogólnie zalecanym wyborem. Zapewnia to bardziej profesjonalny wygląd i pomaga ulotce utrzymać uwagę klienta na dłużej. Możemy również przeglądać gazetki promocyjne Delikatesy Centrum w Internecie bezpośrednio przed wybraniem się na zakupy. Gazetki reklamowe są przez sklepy wydawane cyklicznie, zazwyczaj co tydzień, w zależności od tego, jak często pojawiają się nowe oferty sprzedaży i promocje specjalne lub nowości w asortymencie.